Meeting successfully at the Seehof
Seminare, Lehrgänge und Tagungen außerhalb des eigenen Unternehmens sind oft nicht nur eine Frage der vorhandenen (hauseigenen) Möglichkeiten, sondern auch eine Frage der Unternehmensphilosophie. Außerhalb der eigenen vier Wände, in einem professionellen Umfeld und noch dazu einer Umgebung und Landschaft die zur Erholung und Entspannung einlädt sind, Tagungsteilnehmer und Dozenten kreativer und aufnahmefähiger als im gewohnten Umfeld.
Für den Erfolg Ihrer Tagung sind eine professionelle Vorbereitung und ein individuell auf die Veranstaltung abgestimmter Tagungs-, Veranstaltungsraum von entscheidender Bedeutung. Da spielt es keine Rolle, ob es sich um eine kleine Besprechung mit vier Personen auf Geschäftsleitungsebene in einem unserer Parlourzimmer handelt oder ob Sie ein großes Seminar mit bis zu 350 Personen veranstalten möchten – der Seehof bietet Ihnen ein exklusives Ambiente, verbunden mit einem freundlichen und professionellen Service.
Durch unser individuell und variabel nutzbares Raumkonzept stehen Ihnen 9 Tagungsräume in unterschiedlicher Größe inkl. modernster Kommunikationstechnik zur Verfügung.
Vor oder nach einer anstrengenden Tagung bietet sich unsere Bade- und Wellnesslandschaft zur Entspannung und Erholung an.
Business Active Package
Success can be planned …
with energy and power through the conference with the “Business Active Package”. This offer is the ideal addition to your conference, as it effectively increases the participants’ ability to concentrate and pay attention during a long day of the seminar.
Seating arrangement and capacities
Our conference rooms, all equipped with daylight and the latest presentation and communication technology, offer you the ideal environment for your successful event.
Space | size | row | Parliament | U-shape | Circle of chairs | Block | Reception | Lunch / Dinner | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Augustus | 360 m² | 350 | 200 | 300 | 300 | ||||
Nero | 100 m² | 80 | 42 | 30 | 30 | 32 | 69 | 48 | |
Drusus | 100 m² | 80 | 48 | 34 | 34 | 36 | 69 | 48 | |
Caesar | 100 m² | 80 | 48 | 34 | 34 | 36 | 69 | 48 | |
Cicero | 75 m² | 50 | 34 | 20 | 20 | 25 | 45 | 40 | |
Lobby | 75 m² | 10 | |||||||
Tiberius | 55 m² | 36 | 32 | 25 | 20 | 26 | 50 | 50 | |
Octavia | 46 m² | 36 | 20 | 14 | 14 | 16 | 30 | 24 | |
Livia | 46 m² | 36 | 20 | 14 | 14 | 16 | 30 | 24 | |
Varus | 24 m² | 30 | 24 | 18 | 15 | 18 | 35 | 30 | |
Parlor room |
Room | size | row | Parliament | U-shape | Circle of chairs | Block | Reception | Lunch / Dinner |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Livia + Octavia | 92 m² | 70 | 40 | 24 | 24 | 34 | 56 | 48 |
Caesar + Drusus | 200 m² | 160 | 90 | 46 | 46 | 56 | 137 | 96 |
Nero + Caesar + Drusus | 300 m² | 240 | 160 | 68 | 68 | 80 | 206 | 150 |
All information without guarantee, errors and changes reserved.
Conference technology and materials
Conference technology and materials | ||
---|---|---|
Flipchart with 10 sheets of paper | 11.00 € | per day |
Overhead projector and screen | 30.00 € | per day |
canvas | 15.00 € | per day |
Metaplan wall | 10.00 € | per day |
Handheld microphone -cordless- | 40.00 € | per day |
Laser pointer | 10.00 € | per day |
Moderator’s case | 60.00 € | per day |
Podium | 50.00 € | per day |
Lectern with microphone | 40.00 € | per day |
Technician for special assembly and dismantling measures as well as sound or slide presentation | 50.00 € | per hour |
TV set | 10.00 € | per day |
Video beamer | 70.00 € | per day |
VHS video device with TV device | 30.00 € | per day |
Flipchart paper | 8.00 € | 10 sheets |
Metaplan paper | 1.50 € | 1 sheet |
Overhead transparency | 1.00 € | per piece |
photocopy | € 0.50 | per piece |
Flipchart pens 4 colors | 2.00 € | per piece |
Notepads and pens | by agreement |
All information without guarantee, errors and changes reserved.
Of course, we work with professional partners for further, special technical requirements such as rear projection, video recording, simultaneous system, etc. We are happy to advise you.
Specials for the package
Put together your individual supporting program.
Supporting program I
- Reception in the “Orangerie”
- 1 glass of Prosecco
- 3 canapés
Prices on request
Supporting program II
- Reception in the bar
with 2 cocktails per person.
Prices on request.
Supporting program III
- 3-course dinner
or - Dinner with 4 courses.
Prices on request.
Supporting program IV
- Wine tasting
- Presentation and tasting of selected wines
Prices on request.
Supporting programme V
- Visit to the wellness area, sauna, steam bath, pool
.
Prices on request.
Supporting program VI
- Barbecue on the terrace at Halterner See (from 15 persons)
Prices on request.
Supporting programme VII
- Outdoor Challenges
(Sporting programmes to increase team spirit)
Prices on request.
Supporting programme VIII
- Power walking, power jogging or aqua gymnastics with personal trainer.
Prices on request.
Supporting programme IX
- Bike tours on the traces of the Romans with a local guide
Prices on request.
All information without guarantee, errors and omissions excepted.