Meeting successfully at the Seehof

Seminare, Lehrgänge und Tagungen außerhalb des eigenen Unternehmens sind oft nicht nur eine Frage der vorhandenen (hauseigenen) Möglichkeiten, sondern auch eine Frage der Unternehmensphilosophie. Außerhalb der eigenen vier Wände, in einem professionellen Umfeld und noch dazu einer Umgebung und Landschaft die zur Erholung und Entspannung einlädt sind, Tagungsteilnehmer und Dozenten kreativer und aufnahmefähiger als im gewohnten Umfeld.

Für den Erfolg Ihrer Tagung sind eine professionelle Vorbereitung und ein individuell auf die Veranstaltung abgestimmter Tagungs-, Veranstaltungsraum von entscheidender Bedeutung. Da spielt es keine Rolle, ob es sich um eine kleine Besprechung mit vier Personen auf Geschäftsleitungsebene in einem unserer Parlourzimmer handelt oder ob Sie ein großes Seminar mit bis zu 350 Personen veranstalten möchten – der Seehof bietet Ihnen ein exklusives Ambiente, verbunden mit einem freundlichen und professionellen Service.

Durch unser individuell und variabel nutzbares Raumkonzept stehen Ihnen 9 Tagungsräume in unterschiedlicher Größe inkl. modernster Kommunikationstechnik zur Verfügung.

Vor oder nach einer anstrengenden Tagung bietet sich unsere Bade- und Wellnesslandschaft zur Entspannung und Erholung an.

Business Active Package

Success can be planned
with energy and power through the conference with the “Business Active Package”. This offer is the ideal addition to your conference, as it effectively increases the participants’ ability to concentrate and pay attention during a long day of the seminar.

Seating arrangement and capacities

Our conference rooms, all equipped with daylight and the latest presentation and communication technology, offer you the ideal environment for your successful event.

Space size row Parliament U-shape Circle of chairs Block Reception Lunch / Dinner
Augustus 360 m² 350 200 300 300
Nero 100 m² 80 42 30 30 32 69 48
Drusus 100 m² 80 48 34 34 36 69 48
Caesar 100 m² 80 48 34 34 36 69 48
Cicero 75 m² 50 34 20 20 25 45 40
Lobby 75 m² 10
Tiberius 55 m² 36 32 25 20 26 50 50
Octavia 46 m² 36 20 14 14 16 30 24
Livia 46 m² 36 20 14 14 16 30 24
Varus 24 m² 30 24 18 15 18 35 30
Parlor room
Room size row Parliament U-shape Circle of chairs Block Reception Lunch / Dinner
Livia + Octavia 92 m² 70 40 24 24 34 56 48
Caesar + Drusus 200 m² 160 90 46 46 56 137 96
Nero + Caesar + Drusus 300 m² 240 160 68 68 80 206 150

All information without guarantee, errors and changes reserved.

Conference technology and materials

Conference technology and materials
Flipchart with 10 sheets of paper 11.00 € per day
Overhead projector and screen 30.00 € per day
canvas 15.00 € per day
Metaplan wall 10.00 € per day
Handheld microphone -cordless- 40.00 € per day
Laser pointer 10.00 € per day
Moderator’s case 60.00 € per day
Podium 50.00 € per day
Lectern with microphone 40.00 € per day
Technician for special assembly and dismantling measures as well as sound or slide presentation 50.00 € per hour
TV set 10.00 € per day
Video beamer 70.00 € per day
VHS video device with TV device 30.00 € per day
Flipchart paper 8.00 € 10 sheets
Metaplan paper 1.50 € 1 sheet
Overhead transparency 1.00 € per piece
photocopy € 0.50 per piece
Flipchart pens 4 colors 2.00 € per piece
Notepads and pens by agreement

All information without guarantee, errors and changes reserved.

Of course, we work with professional partners for further, special technical requirements such as rear projection, video recording, simultaneous system, etc. We are happy to advise you.

Specials for the package

Put together your individual supporting program.

Supporting program I

  • Reception in the “Orangerie”
  • 1 glass of Prosecco
  • 3 canapés

Prices on request

Supporting program II

  • Reception in the bar
    with 2 cocktails per person.

Prices on request.

Supporting program III

  • 3-course dinner
    or
  • Dinner with 4 courses.

Prices on request.

Supporting program IV

  • Wine tasting
  • Presentation and tasting of selected wines

Prices on request.

Supporting programme V

  • Visit to the wellness area, sauna, steam bath, pool
  • .

Prices on request.

Supporting program VI

  • Barbecue on the terrace at Halterner See (from 15 persons)

Prices on request.

Supporting programme VII

  • Outdoor Challenges
    (Sporting programmes to increase team spirit)

Prices on request.

Supporting programme VIII

  • Power walking, power jogging or aqua gymnastics with personal trainer.

Prices on request.

Supporting programme IX

  • Bike tours on the traces of the Romans with a local guide

Prices on request.

All information without guarantee, errors and omissions excepted.